Monday, November 8, 2010

11:49 It's a baby

Idag fick jag veta inte mindre än två nyheter som jag inte vet riktig vad jag tycker om.. Först fick jag veta att min gamla värdsyster och hennes man väntar barn, hon är ett år äldre än jag och har ingen utbildning och bor i USA. När jag försökte luska ut hur långt gången hon var upptäckte jag en nyhet till som fick mig att ha en väldigt orolig min, hennes mans bror som också är gift där hon är född 91 ska också ha barn! Ni kanske kan räkna ut att jag bodde i bibelbältet! Men alltså människor, jag förstår inte riktigt hur man tänker faktiskt. När jag får barn vill jag ha en utbildning så att jag vet att jag med eller utan pappans pengar kan försörja mig och barnet! Att vara helt oberoende av någon annan än mig själv!!

Jag om någon vet att livet inte blir som man tänker sig, men just med att skaffa barn finns det ju fullt med möjligheter att senarelägga det och planera när man vill ha barn. Jag bara tycker att man ju borde tänka att vill man ge sitt barn en bra och trygg uppväxt så kanske det är bra om i alla fall en av föräldrarna har en utbildning eller fast jobb!

Nå väl, nu ska jag inte till bibelbältet och tur kanske det är!

Cornelia

1 comment:

cassandra said...

ja jag får nog ta och maila dem då! tack så sjukt mycket för hjälpen! :D