Saturday, November 13, 2010

2

Ikväll blir det avskedsmiddag/fest med mitt kära gäng! Finmiddag med fina gäster, fina kläder, fin mat och fin dryck!
Jag är beredd och jag tror att det kommer bli precis så fabolous som vi är! Har grejat inför detta sedan strax efter 10. Maränger är bakade, chokladsåsen gjord, snittar förberedda och just nu ligger köttet och gottar sig i en marinad! Funderar på om det är dags att göra det roligaste idag, skala potatis, yay!



Kan inte fatta att denna dagen faktisk kom, att det nu är två dagar tills jag sitter på ett plan till New York! Att detta är min sista vecka i Sverige på ett bra tag. Samtidigt vill jag inte gräva i det allt för mycket eftersom man aldrig vet vad som händer och att det aldrig blir som man tänker sig. Så kanske står jag på uppfarten om en månad igen (hoppas verkligen inte det!!) eller så dröjer det betydligt längre än så innan jag dyker upp i Sverige igen.. Men jag kommer aldrig aldrig att ge upp!!

Jag känner mig väldigt förväntansfull, lugn, glad och knasig! Men det känns skönt att ha saker att göra, idag kommer dagen mest bestå av matlagning och lite packning och sedan kommer damerna och då kommer resten av kvällen och natten att bestå av underbart sällskap! Imorgon är det också fullt ös, ska ha middag med familjen, skypa med USA, skypa med England, prata med min malin och hinna packa färdigt! Men jag är aldrig så effektiv som när det är bråda tider! Och dessutom vill jag göra saker in i det sista för då glömmer jag bort att jag ska åka och nojja över det!

Hoppas ni har en bra dag, tror denna kommer bli en av de bästa på länge!!

Cornelia

3 comments:

Eve said...

kommer lätt bli bästa dagen på lääänge! :) <3

Anonymous said...

Did you know you can list your blog(s) for free on bloggvertise.com and get 2 free do-follow links.

Anonymous said...

Kommer sakna dig sjuuuuuuukt mkt.

//Marre