Thursday, November 4, 2010

Detta med att packa 1

Hallå!
När jag reser brukar jag sällan flyga från A till B utan mer från A till D eller så. Detta innebär dels att resan tar längre tid, att bagaget löper större risk att försvinna men kanske främst att man ska traska många kilometer innan man hämtas på flygplatsen. Dessa kilometer ska man traska med en handväska och datorväskan, i kanske inte så genomtänkta skor, sunkiga kläder och ett väldigt trött huvud. Mycket av detta kan man naturligtvis inte komma undan, att resa i kostym och att sova med mascara- get real! Men att slippa släpa på väskan i obekväma skor, det kan du ändra på, senast när jag reste hade jag mina walkingskor och en rullväska, skitbra! Jag hade aldrig orkat släpa på min datorväska hela vägen och var jätte glad att jag bara kunde stoppa ner den i rullväskan när det behövdes, eller rättare sagt, ta upp datorväska och datorn vid säkerhetskontrollerna!

Vill man se lite stylish ut kan jag ju tipsa om tights och en tunika, det är ju trots allt väldigt bekvämt och man kan se snygg ut i det också, skit i kombinationen walkingskor och tunika, ingen dömer dig ändå!

Mina resekläder för den 15:e är inte riktigt klara än, men jag ska i alla fall ha mina vinterstövlar, lite dumt med tanke på flera saker men de är mina tyngsta skor och så ska jag ju så klart resa i min vinterkappa; den enda vinterjacka som ska med, passar vädret, och väger!

Jag ska alltså ha med mig min orangea resväska, min blå lilla resväska (handbagage) och typ en handväska!

Ha det så bra

Cornelia

No comments: