Monday, November 22, 2010

Supernanny

Hoho!
Idag var lite som min första arbetsdag, jag var med/observerade hur morgonen går till, sen körde jag till mataffären, hon visade mig runt där och vi handlade. Sen körde jag hem oss och vi lämnade maten, körde till barnens skola och vi hämtade "mitt" och grannens barn. Efter det kom vi hit hem igen och eftersom ett barn i en annan klass har fått löss så var de tvungna att ta av sig kläderna i garaget och få ett bad.. Lite lek för dem och mat för mig och D och sedan blev det dags att sova middag för dem. D och grannbarnets mamma skulle ta en fika så nu sitter jag här medan kidsen sover och är den enda in charge! Så himla skönt att mamman är hemma nu så att jag inte kastas ut i detta liksom, så att jag verkligen kan se vilka tekniker dem använder och vad som är ok och inte! Hittills verkar ingenting vara konstigt men som sagt, man vill ju ändå veta vad som är ok och inte..

Jag är så glad att jag har hamnat här, tror verkligen att det kommer bli superbra! Hör mystiska ljud från övervåningen, så jag ska se om någon av barnen har bestämt sig för att gå upp..

Ha det så bra
Cornelia

No comments: