Tuesday, November 23, 2010

Dog Walker

Idag gick jag och Rudy, hunden, för att utforska grannskapet jag nu bor i. Jag skulle posta ett kort till farmor och tänkte passa på att se mig omkring med hunden. Här i USA finns ett yrke som heter "dog walker" alltså någon som har som jobb att rasta hundar. Av någon anledning blev jag förväxlad med att vara en sådan, min hund och en annan hund ville nosa på varandra och då säger ägaren något till sin hund typ "oh watch the dog walker", men jag var liksom inte riktigt på humör att förklara att jag egentligen tar han om barn och är från Sverige och svara på alla frågor som följer... Det konstiga var liksom att jag bara hade en hund, hade jag haft typ fem hade jag fattat att han trodde att det var mitt yrke, men jag skulle ju bara kunna vara någon som bor där eller? Området är ganska stort så.. Hoppas jag hittar någon snygging och inte bara 35 + män som rastar familjens hund..

Vår hund har en doggie door, precis som en kattlucka, så hon springer ut och in när hon känner för det, men mest sover hon! Supersöt och go så jag gillar henne verkligen :D

Nu ska jag orientera mig i kanalsystemet och se vilka som är sevärda!

Godnatt

Cornelia

No comments: