Tuesday, April 12, 2011

Nu är det stekta fläsket kokt!

Som alla andra skriver jag ursäkta för att jag inte uppdaterat min egen blogg, förlåt Cornelia för att du inte gjort det! Haha. hur som helst så vet jag inte riktigt när jag senast skrev ett mer omfattande inlägg, waaay too long!

Därför i runda slag...
Bäbisen gjorde ju entré för snart en månad sedan, mamman är hemma de tre första månaderna men jag gottar mig allt med honom ibland ändå! Allting går väldigt bra, han är supergo och det känns som alltid bra även fast hon är hemma. De senaste veckorna har jag umgåtts väldigt mycket med en superhärligt tjej, Josie.. Detta samt att man lär känna folk mer och mer gör att jag trivs jätte bra fortfarande, har man inte härliga människor runt sig så blir upplevelsen inte så bra tror jag. Är ju verkligen lyckligt lottad med att trivas så himla bra i familjen, med barnen, området och människorna här!! Att hitta på nya saker och komma ut och leva livet lite är verkligen en jätte viktig del av upplevelsen, man är ju inte här för att bara se väggarna av ett amerikanskt hus liksom!

Igår var vi på ett outlet center, Leesburg Premium Outlets. Jag och Katrin handlade skor på Nine West och vi köpte alla vars en über BH, jag och K har redan en rumplyftare (lösrumpa) så nu blev det lösbröst också ahaha.. Vi skrattade så vi vek oss!!!
Helgen som kommer bli lite hektisk men också jätte kul hoppas jag! Fredag ska jag och J till IKEA efter jobbet för att gå på påskbord, är lite skeptisk men tror det kommer finna kul folk där att snacka med! Sedan på lördagen åker jag, Josie, Katrin och Christin till Annapolis där vi ska bo på hotell över natten. På kvällen ska vi nämligen gå på Naval Academy Ball, alltså en militärbal med navyn som värd. Vi ska fixa oss och fnissa och sedan dit och för att slippa köra hem ca 1 timme) så tänkte vi att det var värt typ 150/ pers för en övernattning. Fram tills idag hade jag ingen klänning till tillfället, hade kollat runt på massa ställen men inte hittat något jag ville ha, idag dök jag runt i olika lågpris affärer med märkeskläder och hittade en långklänning i marinblått från Calvin Klein som jag slog till på! Så nu har jag allt förutom brunkräm och saker till håret som jag ska fixa i veckan.

Har förresten haft as varmt här idag :D

Hoppas ni njöt av uppdateringen, snart ska jag till köpcentret med J!

Cornelia

1 comment:

Josie said...

Du är rätt bra go du med CJ!!