Saturday, October 11, 2008

Tripp till Göteborg!

Idag besökte jag den stora staden Göteborg. Det var ett bra tag sedan jag var där sist, därför började jag tänka på en händelse förra sommaren när jag åkte tåg dagen före midsommar.

Tankebana: Tåg->folk sitter bredvid varandra utan att störa-> iaf min granne denna gången-> ibland har man otur-> eller tur= Tanken!

Jo jag skulle alltså som så många gånger förut ta mig till Göteborg. Jag var väldigt förkylt och jätte hes, och otroligt trött. Jag hade därför tänkt sova under resans gång och lyssnade på min Ipod. När jag hade lutat mig tillbaka börjar människan som sitter bredvid mig att prata, och han börja försiktigt att kommentera vädret varpå jag sa något medhållande om den regniga svenska sommare, men det slutade inte vid detta... Han kommenterade hur hög volym jag lyssnade på och berättade att han hade tinnitus och att han bara ville hjälpa mig och han verkade inte alls förstå mina hintar när jag lutade mig tillbaka och blundade och lyssnade på musik. Tanken hade tydligen inte slagit honom att jag försökte sova eller njuta av musiken. Han passade också på att berättade också att jobbet ringde och frågade var han var och att han sa att han hade rymt, och verkade inte förstå att jag fullständigt struntade i om han hade tagit ledigt eller var han skulle eller vad han jobbade med.

Göteborg var förövrigt trevligt, tyvärr lyckas jag aldrig hitta det jag vill hitta... Försöker förbrilt hitta ett snyggt påslakan, men det finns bara tråkiga. Jag vill ju också att det ska matcha mitt rum, det måste alltså vara mörkblått, men inte enfärgat. Jag förstår inte hur svårt det ska kunna vara...

jag tycks inte heller lyckas hitta lattemuggar i porslin som är lite högre än vanliga muggar... Usch och fy huvudbry!

No comments: