Saturday, March 14, 2009

Ush och fy huvudbry!

Just nu är det många bollar i luften för sommaren och tiden som följer efter det. Närsta vecka har jag ju en arbetsintervju och före det har jag ju ett logik- och rationella tankar test som jag ska göra på tisdag. I helgen har jag fått email från dels en amerikan som verkar lite skum men om hon är riktig så skulle det nog kunna bli bra. Jag har också fått mail från en Svensk familj i Luxemburg men de vill att jag ska städa och laga all mat om jag fattade det hela rätt :
"The Au-Pair takes full responsibility of the household cooking, cleaning, ironing, grocery shopping and looks after and plays with Theo when he is not is school."

Det jag skulle få betalt är € 150 per vecka, vilket kanske låter mycket, men det är det inte. Är man i USA och bara tar hand om barnen får man $195 i veckan och då inte också sköta deras hem. Jag tycker att det känns som slavgöra och även om jag får tillgång till bil så kommer jag väl inte ha tid att använda den eftersom jag kommer städa, handla, stryka och tvätta när jag inte hänger med kidsen. Familjen är nog ingenting för mig tror jag!

Idag har jag kollat på tyger med mor min, vi har bestämt att hon ska sy min klänning och det tycker jag är väldigt roligt. Mamma sydde mycket till mig och syster när vi var små och därför är det så roligt att hon ska göra detta till mig =)

Sedan blir det Melodifestivalen och Taxi Lundgren/Broström!

Take care!

No comments: