Tuesday, August 25, 2009

Housekid vecka 2

Då ska jag berätta om mitt liv som Housekid, eftersom jag inte är gift är det ju liksom det jag får kalla mig själv.
Idag vaknade jag så sent som tio, min nattsömn har under mina arbetslösa dagar växt. Jag går ju och lägger mig vid samma tid som päronen typ 23 men vaknar betydligt senare. Med tanke på att mina dagar är ganska lugna är det mycket vila för mig under ett dygn..

Mina mornar består av frukost framför våran nya gigantus-TV, smallville på 6:an, Arthur på barnkanalen och Doctors TV på fyran. En ganska behaglig morgon skulle jag vilja säga =)
Sedan började mina husbestyr, jag bestämde mig igår för att göra Müsli så jag började med det, slängde i en maskin tvätt och städade sedan mitt rum och badrummet. Efter det ringde jag farmor och vi hade en trevlig pratstund, en sväng till ICA, hängde tvätt och sedan var klockan fem och en housekid- arbetsdag var över.

Funderar på om jag ska ta och betala in till den där Service & Co' kursen (reseledarkursen), fick brevet igår och anmälningsavgiften skulle betalas in redan idag och plötsligt blev jag så osäker...

Sedan funderar jag också på Singapore airlines finfina erbjudande om en resa till och från New York (STHLM) för 2 800 nu i september, hoppas det kommer något liknande igen!!

Funderar också på om jag faktisk ska ta och göra högskoleprovet, det värsta är att jag sätter allt mitt hopp till det, jag tror att jag är en sån som passar mer på högskoleprovet än i skolan.. Hur som helst, kanske dags att anmäla sig så fort som möjligt!!

Take care!

2 comments:

sara said...

gör högskoleprovet darling! du såg ju hur det slutade för mig :) fast det kanske är avskräckande hahah! men ärligt, om det inte går vägen så har du bara förlorat 350 spänn och några timmar av ditt liv, det är inte direkt ett gymnasieprogram på 3 år liksom. puss påräh <3

evson said...

JAG VILL OCKSÅ ÅKA TILL NEW YORK!!!! kan vi inte bara åka dit, typ snart!? puss