Saturday, November 21, 2009

1429!

Man skulle prata mellan 4.45 minuter och 5.15 min. Jag pratade i 3.59 och därför fick jag en 3:a. Helt okej, de flesta fick det, men ändå så surt! Han sa att det jag sa var bra och att jag hade bättrat mig mycket sedan praktiken och jag försökte verkligen tänka på kritiken jag fick då och ta till mig den.. Surt sa räven! Men eftersom det bara var det som han kunde klaga på kändes det ändå bra att allt annat var bra! Det var närmre en fyra än en tvåa vilket ju också bådar gott...

På måndag har vi examen igen, vårat första skriftliga och vi ska ha med allt vi lärt oss hittills! jag har ingen aning om vad de tycker är viktigt eller om det är kryssprov, hur långt det är osv. så idag blir det till att försöka gå igenom allt vi har haft och se vad som är relevant och inte. Med tanke på hur många timmar per dag vi är i skolan så är det ju en hel del vi har gått igenom om man säger så...

Idag pratade jag med mina päron, mor har jag inte snackat med sedan jag åkte så det var härligt att höra hennes röst, afrika verkade vara bra iaf!

Idag har vi pratat om krishantering och hur viktigt det är att vara ett team och jobba med varandra istället för mot varandra. Imorgon blir det fortsättning på det, och dessutom ska vi ha något med kataloger vilket låter roligt! dock har vi mer lektionstid imorgon är vanligt, men det blir nog bra!

Nu har jag våldgästat rum 1429, som vanligt alltså! Jag barrikaderade dörren och blev till sist insläppt. Hahaha!

Det är mycket nu, fullt ös, medvetslös!

Jag uppskattar era kommentarer väldigt mycket så keep 'em coming!

Ha det så bra,

Cornelia

No comments: