Wednesday, November 18, 2009

Quick update!

Hejsansvejsan!
Gårdagen bestod av att vi i grupper gjorde en show på kvällen, mellan 10 och 20 min. skulle den vara och våran var väl helt okej men inte bland de bästa, mycket skratt blev det i vilket fall, vilket kanske inte var jätte bra! Jag har sedan i lördags varit Otroligt hes, tyvärr fick man röka inomhus på alla klubbar vi besökte och musiken var dubbelt så hög som i Sverige, så skrikande och att alla röker pajade verkligen min röst! Jag har inte ont i halsen, men jag kan nästan inte prata!
På vår show var jag ljudansvarig och det gick ganska bra, jag kände att jag varken kunde sjunga eller prata så det fick bli det tysta jobbet, och det var ganska kul! Blir så sugen på att bli DJ på riktigt!

Idag var min röst värre än någonsin, jag kan inte vara tyst och jag var bara tvungen att sjunga med i vissa av låtarna vilket jag ju naturligtvis borde låtit bli. Vi hade transfer-praktik idag vi fick åka runt i en buss och prata fem minuter var, det gick ganska bra och nu vet jag vad jag ska tänka på tills examen på fredag. Glad, semesterkänsla och sälja in välkomstmötet mer! Jag hoppas verkligen att rösten är mycket bättre då, svårt att låta glad när man knappt kan få fram ljud!

Hur som helst, sedan på eftermiddagen var det dags för TTTpractice som innebar Teamwork!! och jag behövde verkligen mitt team för att övervinna en skräck jag har. Höjdskräck! Vi blev indelade i grupper och skulle klättra upp på olika saker flera meter upp i luften!! Jag är inte den som är den, så jag var besluten att jag skulle försöka ta mig så långt jag klarade. Och jag klarade alla, fast jag började nästan hyperventilera på den första då vi skulle klättra upp på en stolpe typ 4/5 meter upp i luften och sedan ställa oss på den och firas ner. Och jag försökte nästan ställa mig upp, men det gick inte... De läskiga var liksom att jag inte hade något att hålla mig i, men det var inte läskigt att hänga och dingla i luften. Så idag har jag klättrat en stolpe, en lika hög stolpe som vi sedan skulle gå på en vajer typ fyra meter och hålla i små rep som hängde ner, en klättervägg och åkt i en jättestor gunga också helt klart många meter upp i luften! Jag klarade allt och avbröt inte, men hade det inte varit för teamet hade jag aldrig klarat det! När jag skulle klättra på väggen så var dom tvungna att säga till mig var jag skulle, samma sak på pålarna. Men det gick bra och i efterhand var det ändå ganska kul, inget jag kommer göra om inom det närmsta, men det blir säkert bra!

Det finns en helt del härligt folk, alla är inte tossiga vilket jag är glad för!

Imorgon får vi se vad för utmaningar som väntar oss, men det var helt klart skönt att komma bort lite från hotellet idag, när man har så mycket att göra som vi är det enda man hinner en lunch i ett siestasömnigt Lloret de Mar, nu fick vi åka buss och det var gött!

Jag hoppas att allt är riktigt bra i Sverige och Norge!! Keep me updated!!

Ladies, jag saknade er allt i lördags, utgång och inga av mina brudar, ingen baccardi och ingen cider, inget jag dricker, men en sann vän på våra (för)fester.

Lördag och söndagkväll är det lediga dagar så då får jag det lite lugnt igen, fast plugg till provet på måndag?!!

Nu ska jag njuta av serierna jag fick av mina kära girls! TACK!!

Scrubs och ett avsnitt av säsong 6 i SATC!

Godnatt Sverige, Godnatt världen!
Och glöm inte alla dem som inte får sova i en säng inatt...

Btw, vädret här har varit fint, soligt men inte jätte varmt! Dock helt klart varmare än i Sverige vilket jag är väldigt glad för, slippa mörka november...

Ha det så bra!!

Cornelia

1 comment:

Proceder said...

hej Cornelia, du är en riktigt hes person. Ta hand om halsen ;P

Vi gjorde ett grymt grupparbete: med hjärtat runt halsen, jo jag vet att du har ett sånt så vet jag att du har hjärtat på rätta stället

kramis fr rum 1429 :D