Sunday, December 20, 2009

Serious Business!

Här kommer en presentation av min aktuella livsplan!
Jag kände liksom att jag inte vill vara allmänt arbetslös och gå och vänta på jobb under våren, och att dessutom komma ner helt grön till en destination mitt i/slutet av säsongen kan nog vara lite jobbigt.. Så, jag tänkte att jag skulle ta saken i egna händer. Jag kan, Jag vill, Jag Gör, right?

Så planen är nu att dra till det norska landet där jag ska finna jobb tillsammans med tre tjejkompisar. Jag tänker tjäna storkovan och bli rik som ett troll och befinna mig där mellan Februari och någonstans fram i vår, lagom till sommarsäsongen börjar.

Först tänkte jag att eftersom jag vill jobba med rundresor skulle bussrejs vara något för mig. Men sedan när jag tänkte lite till tror jag att jag vill börja att göra en säsong på en "vanlig" desti och få check på basic och veta hur allt går till och jobba med ett team. Är man bussreseguide så har man ju allt ansvar själv och att då vara helt ny tror jag är att ta sig lite för mycket vatten över huvudet.. Så jag satsar på Solresor, det känns som mitt företag liksom och min typ av turister. Dessutom har de mycket rundresor vilket ju bådar gott =)

Nu ska jag alltså bara skriva ett sjuhelsikes personligt brev där jag ska berätta allt bra om mig själv, på ett så personligt sätt som möjligt! Det ska nog gå bra hoppas jag!!

Jag är osäker på om skvallret spridit sig från min facebook till min blogg, om inte så kan jag berätta planerna för januari. Först så tror jag att jag måste jobba lite.. Och sedan 14 Januari ska jag och min kära vän och resesällskap bege oss till... New York City! Där ska vi vara i fem dagar och Njuta av denna underbara stad! Det ska verkligen bli hur kul som helst!!

Den 24 (tror jag) ska jag sedan åka till det danska landet och lära mig deras språk :D Det ska bli jätteroligt att träffa massa Service&Co folk och snakka skandinavisk (Martina, du och jag är ju redan väldigt bra på det..) Där ska vi befinna oss i två veckor och leva som danskar, dvs. Mycket öl! Och vi ska bo i lägenheter, så om maten är förkastlig kan jag laga egen :D

Och sedan blir det Oslo och jobb. Förhoppningsvis kan jag fixa jobb redan innan jag åker dit så vinner jag lite tid liksom.. fast det verkar inte vara några problem med jobb där iof..

Now you know!

Och det var väl roligt va?

Ha en fin helg,
Cornelia

1 comment:

Proceder said...

jaja, Vi snakkar fin-fin Skaninaviska! Så du ska till Norvej i vår! coolt, vad ska du jobba som där? Vad sägs som att snacka lite på skape vid 16.00 idag? Vet det kommer snabbt på men i will be there and you maybe, så att säga.

//Martina