Wednesday, February 17, 2010

Det ser mörkt ut...

Jag fick svar från Star Tours, de ville inte ha mig.. Sen har jag ju sökt till både solresor och Apollo trots deras åldersgränser på 21 så där är det väl också kört och sen har jag ju typ en ansökning som jag har rätt ålder för.. Men det känns trögt nu och jag vet liksom inte vad jag mer ska söka och jag vill inte jobba i ett företag som levererar fantasiresor och jag vill inte jobba som entertainer och jag vill inte jobba ensam.. Så där va ju ungefär min jobbsituation just nu- Inte så ljus. Och jag skrev ett lite surt mail till S&C förra veckan och fick svar att jag skulle skriva vilka företag jag sökt till och jag svarade dem idag. I mailet stod också att man inte skulle vart så kräsen och att det inte var någon ide att söka de man ändå inte var gammal nog för. Men det lämnar mig tyvärr inte med så mycket kvar att söka, och jag vill ju inte "tvingas" jobba på ett ställe där jag inte vill jobba, eller med saker jag inte vill jobba med liksom.

Vi får väl se, annars blir det väl att "prata ut i aftonbladet" och jobba med panchisarna i sommar igen.

Dessutom är jag sjuk, mycket synd om mig faktiskt! Nä, men jag blir så himla Arg!!! För vara finanskris just nu? just precis när jag behöver jobb? Dessutom har jag tom en utbildning och inte ens det verkar hjälpa! Och inga pengar har jag heller! Grrrr!!!!!!!!!!

Cornelia

2 comments:

Proceder said...

Åh, vad jobbigt. Jag lider faktiskt med dig. Jag menar det ska ju inte vara åldern som avgör om man e en bra guide eller ej! Dessutom tycker jag det är dåligt att man inte fick info om detta då man sökte till skolan. Asså att det kan vara svårt att få jobb om man inte fyllt 21 än!

//Marre

Ps. Tack för kommentaren och jag tycker faktiskt att din blogg e snyggare än min ;) Dessutom gillar jag the Killers spåret som du lag i inlägget. Me like :D

Cornelia said...

Du är världens supporter =) men jag tror dig haha och håller med dig.. Jag kan mycket mer förstå att det spelar roll hur länge man haft körkort eller så men bara man är över 20, för är man 18 och fyller 19 så kanske man är lite väl ung (märkets tydligt på tjejen som var det på S&C tyckte jag) Jag har tom mailat med S&C om åldersproblemet men de verkar inte tycka att de är ett problem, men jag vägrar Cosmo och jag vägrar Nazar så det känns som att jag är ganska screwed, men vi får väl se!

Annars kommer jag och hälsar på dig på semester! :D