Sunday, February 14, 2010

Jag älskade inte snön i fredags!

I torsdags spelade P med sin skola här på MÅG för att göra reklam för dem. Han skulle tillbaka till Jönköping fast med familjens bil för att sedan åka hem på fredagen. Vi åkte dit och det var väldigt trevligt att träffa hans kompisar och alla var väldigt trevliga och så.. När vi på fredagen skulle åka hem så körde vi ner till en vändplan precis utanför huset han bor i. Vägen dit ner var inte skottad så bred men ner gick det bra. När vi sedan ska upp var det svårare, vi kör fast och rör oss bara någon meter de följande två timmarna. Trots skottande, grusande och folk som tryckte på bak så kom vi ingen vart. Då gillade jag inte snön så mycket! Fast det var ett äventyr, jag har nämligen aldrig varit med om att köra fast tidigare, inte vad jag kan minnas iaf... Efter att ha grävt en mindre motorväg och grusat hur mycket som helst, kunde vi till sist ta oss loss och lyckan var total! Tyvärr hann vi inte med att fika på Lantz underbart goda konditori i Mullsjö vilket verkligen var en besvikelse!

Idag har jag fått fylla i vidare information till Premia Air vilket ju var trevligt!

Ha en riktigt trevlig alla hjärtans dag, i morse överraskade jag P med frukost på sängen, bröd med hjärtform och blåbär i filen format till ett hjärta och nypressad apelsinjuice!

Ikväll blir det väl matlagning och mys hoppas jag!

Cornelia

No comments: