Monday, March 8, 2010

Äntligen!

Äntligen, äntligen!
Nu är min dator lagad, Windows 7 installerat och office 2007 installerat och klart!
Jag är så glad att den funkar som den ska nu och att jag inte behöver tänka på det mer!

Och sedan kan jag med glädje berätta att jag idag lånad tre böcker på biblioteket. En bok om barnuppfostran och två böcker som heter Au Pair av Melissa de la Cruze. Jag har läst den första boken i serien och tänkte att jag skulle få lite inspiration nu när jag ska... Bli Tysk!!

I slutet av mars bär det av till Passau och mina tre små barn jag ska ta hand om, så det ska bli väldigt spännande att bege mig ut igen. Jag har ju känt att det var dags att åka ut igen ett tag och plan B blev en räddare väldigt snabbt.

Sköt om er,

Cornelia

1 comment:

Lollo said...

Jaa men så kände jag med! En svensk köpt fotobok med bilder från Norrland där jag aldrig ens varit... Eller ngt som jag sett och gjort själv :) Skönt att du tycker det låter bra!
Så du ska som au pair till Tyskland? Små barn? Hur små?