Thursday, March 4, 2010

Überseg!

Jag vet, det var ett tag sedan jag skrev här.. Men min dator har varit inlämnad (okej vi har fortfarande fyra kvar i huset!) och jag skapade av bara farten en ny blogg, men blogg.se var ju den konstigaste och fulaste bloggportalen ever! Inga templates på internet och dessutom måste man in i koderna och greja för att ens få in en bild so header. Sjukt krångligt! Så jag älskar bara google mer och mer varje dag som går :D

Jag har lite news, efter att jobbsökandet inte gått så bra så insåg jag att det var dags att utveckla en plan B. Jag skummade lite på Trollis Stads hemsida och insåg att jag i så fall skulle gå på timmar fram till mitten av Juni, kanske bara till maj om jag hade riktig tur. Och det kändes verkligen inte lockande att hänga här fram till dess.. Så därför tänkte jag i fredags, what the heck och signade upp mig på Aupair-world.org med tanken att det ju hade varit kul! när jag 12 timmar senare loggade in så har jag 22 nya mail från familjer som är intresserade av att ha mig som au pair. Det var då allvaret började... Så ikväll ska jag snacka med familj nr 2, av alla de över 40 jag har sollat ut. Just nu känns det som att det är denna familjen det får bli, det enda som är ett litet minus är att de bor i en liten stad. Samtidigt så levde jag ju ett år mitt ute i KY: s lilleputtland så jag antar att det inte kommer bli några problems. Ett stort Plus är att de är mycket aktiva och bor typ i Alperna/skidbacken = Happy face!

Ikväll får vi se vad som händer, kanske blir till att gå ut på klubb aka. Lipz- yay haha!

Nu ska jag greja lite mer och snart får jag hämta min dator :D
Ha det bra!

Cornelia

No comments: