Saturday, July 3, 2010

Framtidsplaner och verkligheten!

Det är dags för en uppdatering om mitt liv. Jag ska försöka fatta mig kort även fast jag aldrig lyckas :P
Just nu jobbar jag med mina kära panchisar, trivs verkligen och är mycket glad att jag fick jobb och dessutom i min favoritgrupp och perfekta procent på tjänsterna, 100 % första perioden och 77% andra, efter första perioden känns det skönt att gå ner i tid och sluta 12 många dagar :D

Min livsplan har, som så himla många gånger förut, också ändrats lite. Jag har insett att jag inte är färdig med mina äventyr, jag insåg också när jag besökte mitt älskade USA att jag inte alls var färdig med det landet, jag antar att det finns en anledning till att jag de senaste 10 åren varit där fem gånger och en av gångerna bott där i 10 månader.. Det är inte helt enkelt att hitta resesällskap som vill åka väst, och dessutom är min kassa inte riktigt lika stor som skulle behövas. Jag har därför en plan som vi får se om jag genomför... Jag tänker mig just nu att jag i höst ska åka som Au Pair till staterna, jag håller just nu på att fylla i papper och ska om ett tag gå på intervju för att sedan kunna börja leta familjer. Det är mycket spännande och vi får se var jag hamnar, men jag skulle vilja hålla mig på östkusten eller någonstans runt KY, skulle tex. gärna bo i Atlanta, St. Louis eller Cincinnati.. Men familjen är ju verkligen det viktigaste!
Jag vill gärna bo i en familj med två barn varav iaf en är tjej, jag vill vara tjejig och baka rosa kakor och leka med barbie! Jag vill också att båda går i skola eller dagis och att jag har egen bil. Längtar efter att få leka mamma och heja på barnens olika aktiviteter och packa lunch och så vidare, tror verkligen det är jätte kul!

Jag följer också massor med Au Pairbloggar, har iof gjort det i flera år, men tycker det är så kul att läsa om hur de har det och bli inspirerad och se hur det är att vara au pair, även de dåliga dagarna.

Ha det så bra så får vi se när jag uppdaterar igen :P

Cornelia

1 comment:

Anonymous said...

:) saknar dig Corre. Take care.

//Marre