Thursday, November 25, 2010

Corny is on the road!

Idag var en spännande dag, jag och D åkte till en bäbisaffär som heter New Beginnings och köpte en bilbarnstol som var lite större än den vi har till G. Eftersom jag alltid hämtar både G och grannes dotter så behöver vi alltid två bilbarnstolar i min bil, så därför är det viktigt att båda är för rätt längd och vikt, och sen när bäbisen kommer så kommer den ju ta över den vi hade senare.. Jag körde både dit och hem, gick superbra och jag känner mig inte alls nervös eller så vilket är jätte skönt! Sedan åkte D till frissan och straxt där efter åkte jag till skolan och hämtade barnen, var lite nervös över allt men det gick jätte bra. Kom ihåg allt jag skulle göra och barnen var exemplariska och det gick jätte lätt. Gick bra att köra och så också, första gången själv men GPS:en hjälper ju jättemycket!! Eftersom läss fortfarande finns på skolan så måste barnen kläs av i garaget och upp i duschen medan kläderna läggs i en påse i 48 h och sen tvättas. Gjorde det med honom och gick utan problem, sen fick han lite kex och gick och la sig, allt helt smärtfritt!

Idag var andra kvällen i rad G frågade "are you gonna stay here all day?", nu verkar han typ inte ha några problem med mig alls, han verkar ha vant sig helt vilket känns jätte skönt! Trodde inte att det skulle ta så många dagar heller men nu känner jag mig redo för att ha hand om honom helt själv nästa vecka!

Imorgon ska vi till familjens hus (typ som en stuga, fast det är liksom verkligen ett hus) och fira thanksgiving med hennes päron och troligen något av hennes syskon! Hennes päron är superhärliga så det ska bli jätte kul, har också hört ryktas att hennes mamma typ är som Martha Stewart vilket ju låter väldigt lovande för en fancy middag :D

Ska ta massa bilder imorgon så ni får se hur det ska vara. När jag bodde i KY blev jag väldigt besviken på dagen eftersom jag hade föreställt mig ett långt dukat bord med fina bordsdekorationer, finaste glasen och tallrikarna osv.. Istället åt vi på plast tallrikar och satt där det fanns plats, många på golvet.. Inte riktigt som jag hade trott så därför är mina förväntningar extra höga för imorgon.

Fredag morgon anländer Rustys (pappans) familj från New Jersey så det kommer bli hight life här hela helgen! Flera syskon och deras familjer plus hans päron kommer så det ska bli kul att träffa dem!

Ska hålla er uppdaterade!!

Ha det så bra

Cornelia

1 comment:

cassandra said...

Åh det låter som att du har det jätte härligt där borta! :) hoppas thanksgiving middagen blir som du tänkt dig!! :D kramar