Friday, November 26, 2010

Thankfullness is like a pice of neptune, invaluable

I dessa tider kanske det är på sin plats att högt och tydlig berätta hur tacksam man är! Jag tackar Gud varje dag för mina möjligheter och mitt liv, men ibland kanske man ska berätta om vad man är tacksam för högt och tydligt!!

Jag är så otroligt tacksam för mitt liv, att just jag föddes i Sverige, att just jag fick mina föräldrar, att just jag har haft så bra förutsättningar i livet, att just jag har blivit mig och att jag är precis som jag är!

Jag är så tacksam för min familj där hemma, fantastiska människor som har lärt mig så mycket och visat mig så mycket av världen!

Jag är så tacksam för alla mina underbara otroliga vänner! Att ni finns, att vi hittade varandra, allt kul vi har haft och så himla tacksam för alla fantastiska samtal som har hjälpt mig genom mycket! Att ni existerar och att ni är just mina vänner!! Alla skratt, alla galenheter, alla råd och all kärlek!!

Jag är så tacksam för mina möjligheter i livet, mina möjligheter att hjälpa andra, min vilja att hjälpa andra och mina ambitioner att göra världen till ett bättre ställe innan mitt liv är klart! Jag är så tacksam för min äventyrslystenhet, att jag har möjlighet att ge mig ut på äventyr och lära mig av världen, dess natur och fantastiska människor! Jag är så tacksam för allt jag lärt mig, alla fantastiska människor jag har träffat, alla fantastiska människor jag kommer träffa. Jag är så tacksam att jag föddes och uppfostrades med och till ett så öppet sinne, att jag inte föddes in i en sekt, hemskolades eller växte upp på gatan!

Jag är så tacksam för att jag har sett det amerikanska livet på landet, det amerikanska livet i lilla Russell Springs, att jag fick lära känna människorna där och livet där. Jag är ännu mer tacksam för att jag har hamnat hos en så underbar familj här, att jag får möjligheten att träffa och lära känna så fantastiska människor här! Att jag får möjligheten att göra detta och att jag får möjligheten att uppleva detta!

Jag är så tacksam för att, trots all skit som finns i vår värld, så vet jag att det finns fantastiska otroligt starka och underbara människor där ute med en villkorslös kärlek och passion för alla människor på denna jord, och för denna jorden! Jag är så tacksam för att dessa människor finns, att det finns människor som har fått gåvan att förändra, gåvan att rädda världen!

Tack för mitt liv!

Har du funderat på vad du är tacksam för?
____________________________________________________________________

Thanksgiving var underbar igår, blev väl kanske väl mätt men underbart!!

Idag intas huset av släkten O'Brien dvs pappans släkt, ska bli intressant eftersom jag hört att de är lite speciella och väldigt stökiga! Nåväl ska bli kul iaf, fast kanske lite intensivt?! Ska dela rum med G tills måndag(?) vilket också ska bli spännande, är inte överlycklig över detta eftersom han brukar vakna väldigt tidigt och leka på sitt rum vilket jag är säker på att jag kommer vakna av.. Kan ju hoppas att inte alla har planerat att stanna så länge! Har mina öronproppar och ögonbindel dock så jag ska nog bara varna honom att det inte är säkert att försöka kontakta mig eller röra mig innan kl 7 då tiden han får gå upp är..

Nå väl, ska iaf bli kul att träffa lite släkt från hans sida och imorgon ska vi shoppa :D

Ha det så bra

Cornelia

No comments: