Tuesday, November 30, 2010

Idag och imorgon

Idag var min första egna jobbdag! Planen var ju att G skulle vara i skolan till ett men pga en orolig mage som hållit på hela natten så stannade han hemma! Vi chillade imorse och sen drog vi till mataffären, G hoppade i vagnen som var en sån med en bil fram och korg bak vilket gjorde att jag inte behövde känna mig stressad, tog hemsk långt tid eftersom jag inte visste var något var eller hur det skulle se ut, men jag lyckades komma hem med allt :D När vi kom hem käkade jag och Grady och sen var det dags för vila för honom, stackaren har varit lite krasslig hela dagen men han fick sig en lång lur iaf!

Hade min körlektion idag, så störande med en som sitter och kommenterar allt man gör. Har övat massa på saker jag redan kan och petitesser som hur man ska bromsa- först bromsa hårdare och sedan lätta på bromsen, det handlar ju liksom om bilen?! Sen hade han världens skruttigaste skitbil vars bromsar lät jättekonstigt och typ krasade när man bromsade, känns ju inte som att det är viktigast att fokusera på att bromsa så att det inte känns som att man stannar när det låter som att bromsarna ska ge sig vilken sekund som helst. Hade lust att säga till honom "you piss me off!!" Gjorde dock inte det..

Imorgon ha inte G skola så vi och den gamla au pairen ska till en coffee morning som min counseler anordnar, ska bli kul att träffa henne och lite annat folk och lokalisera mig här omkring! Gjorde pepparkaksdeg idag, den är typ knappt ljusbrun, men jag tror de kommer smaka gott iaf! Planen är nog att jag och G ska baka dem imorgon, han verkar väldigt uppspelt över detta så det ska bli kul att göra detta projektet med honom :)

Nu är det hög tid att nanna för min del!
Ha det så bra

Cornelia

1 comment:

Mathilda said...

Sv: Min VF har ingen ny au pair, de har en nannay just nu. Kul att du är Au pair!! Ha det bra! Kram