Wednesday, December 1, 2010

Idag är en dag och i morgon en annan

Var på mitt första cluster meeting, trevligt fast de var inte så snackiga av sig så jag pratade mest med deras gamla au pair vilket också var trevligt! Hittade några tjejer jag bytte nr med som jag nog ska till Ikea med på söndag :D

Kom hem, käkade lite med G och precis när han skulle läggas så kom städmänniskorna som bla skulle byta lakan och städa hans rum medan en annan av dem lekte med G vilket ju så klart varvade upp honom. När det var dags för middagsluren blev det en cirkus, jag började lite fel eftersom han bad mig stanna och då gjorde jag och hunden det lite vilket vi ju så klart inte skulle ha gjort då det bara distraherade honom.. Tre timmar och ett antal tillsägningar senare resulterade i en väldigt arg Cornelia. G verkade till sist fatta att jag var "in charge" och sov nästan till kl sex på kvällen. När han vaknade upp var han tillbaka i sitt gamla goa jag och han lekte medan jag vek tvätt och pratade 20 min med D när hon var på väg hem från jobbet!

Är något utmattad efter detta men ska bli en skön dag imorgon, eventuellt ska jag träffa en Svensk tjej som bor i stan bredvid mig där G går i skolan! Imorgon ska bli en skön dag, G är i skolan och sen sover han, jag har lite fritid att köra omkring och sen blir det körskola igen och sen kommer min counsler över och ska väl gå igenom lite papper och så..

Ha det så bra och njut av er snö, hade 15 grader här idag..

Cornelia

2 comments:

cassandra said...

Hej! hoppas allt går bra därborta! tänkte bara säga att en av mina bästa kompisar, Hedvig bor i Washington D.C området i en stad eller vad man kallar det som heter Oakton! Hon är gryym, så om du vill träffa lite mer folk så kan du alltid kolla med henne! Hon heter hedvig blom på fb och har även en blogg: hedvigblom.blogg.se

Tänkte bara om du ville träffa ännu fler au pairer! :)
ha det så bra!

I-P said...

Då får du inte glömma att köpa sill!!