Wednesday, December 1, 2010

16.33 Onsdag

Idag var G i skolan och skulle inte hämtas förrän 13 som vanligt. Jag hade inte en tanke på att spendera min lediga tid i huset och försökte hitta någon att umgås med, projektet lyckades inte, men det gjorde mig inte så mycket då jag också kände ett stort behov av att bara köra omkring och orientera mig. Sagt och gjort, jag kom fram till att target kunde vara ett bra target haha, target betyder alltså mål och är också namnet på en stor affär som har massa kläder, mat, schampon etc, fotoramar, inredning, leksaker och massa mer. Parkerade och traskade in, hittade träningskläderna och eftersom jag 1. ska bli medlem i ett gym denna veckan och 2. inte hade med mig några träningskläder började jag kolla på utbudet. Köpte mig kapribyxor, en sport BH och en lager två tröja från Champion detta gick på typ $60!! Måste ge mig ut och spana efter en sport t-shirt eller topp, tyckte inte att deras va så snygga. När jag besökt bokaffären Barnes and Noble och köpt mig en cappuccino från starbucks köpte jag en sallad to-go för att käka som lunch efter att jag hämtat ungarna.

När jag satte mig i bilen var det en timme kvar till de slutade och jag började leka med gps:en och se vad som fanns här i närheten, målet blev att åka och se var Macys är! Sagt och gjort, plötsligt ville gpsen att jag skulle svänga ut på interstate 270 south och jag är ju inte rädd för det okända.. Tänkte att det dessutom var bra att pröva på lite motorvägskörning med 6 filer när det inte var rusningstrafik, gick strålande och jag hittade dit, svängde dock aldrig in eftersom jag inte ville komma för sent till skolan och visste inte riktigt hur långt tid det skulle ta, visade sig ta 10 min så jag dök upp vid skolan redan 12.40! Var jätte nöjd efter min utflykt och längtar redan tills fredag då jag kan göra det igen!

Imorgon ska jag skjutsa G till gymnastik på fm och sedan på em har han simning. Måste tanka bilen också, känner mig verkligen som en mamma nu. Har med mig juice och snacks, leksaker och grejar haha.. Har redan insett att jag måste köpa en sån där jätte stor plånbok som ser ut som en liten väska eftersom jag har massa kort jag måste få plats med och tex ett papper där det står att jag är ansvarig för att säga till läkarna att ge honom all vård han behöver om han skulle skadas, alltså att hans päron godkänner det typ. Som ni märker börjar jag få lite svårt att formulera meningar som inte låter knasiga, hade inte problem med detta när jag bodde i KY, detta bådar inte gott :O

Idag har jag min andra och sista körlektion, och jag ska minsann köra motorväg så det står härliga till, det är det enda jag tycker att jag behöver öva på och som är nytt för mig! Sen när jag kommer hem ska jag ha möte med min counselor, för att jag nyss har kommit hit och prata om hur det känns, plugg till våren och lite så.. Som jag tror att alla redan förstår älskar jag detta stället!! Familjen är underbar, människorna här är underbara, deras gamla au pair är jätte trevlig och jag trivs underbart bra!!!

Nu är det dags att väcka barnet för att lämna honom hos grannen eftersom mamman inte kommer vara hemma innan fem, då min körlektion börjar!

Ha det så bra

Cornelia

5 comments:

Nathalie said...

Cornelia! Vad glad jag blir av att se att det gar sa bra for dig och att du trivs! Hur nara bor du downtown i DC? :)

Emma said...

Vad skönt att familjen och allt funkar bra :)! Skönt att dom har en au pair som du kan umgås med! Själv är jag den första om min counsler är väldigt dålig så inte har jag fått träffa varken henne eller några andra au pairer heller.. Men familjen är underbar! Men vad kul att det funkar så bra för dig! :)

My said...

Vad glad jag blir att du har det så bra! :)

Anonymous said...

Kul att allt går så bra! Du ska veta att jag tänker på dej och saknar dig. Hsh, jag hoppas det fortsätter i samma framgångsmelodi och att man kanske kan få se ett litet filmklipp från paradiset.

Ha det så bra!

//Marre

Cassandra said...

JAG VEET!! visste e det underbart!! kommer bo 15 min från annaplis och 45 min från D.C i sånafall!! och familjen är gryyym!! :D