Tuesday, December 7, 2010

Helg och prov

Helgen tillbringades med några mycket trevliga tjejer, både fredagskvällen och hela lördagen befann jag mig i deras sällskap vilket resulterade i många skratt och mycket Europa! I lördags åkte vi till Ikea, var jätte kul och härligt att få handla lite julig mat :P, visste ju inte vad jag hade och vänta men jag storhandlade och kassören skrattade åt mig när han packade i varorna i påsarna! Köpte sill så klart men idag upptäckte jag att de säljer sill i våran mataffär, från Finland och löksill, men ändå.. :P

Kvällen tillbringade vi här, jag och två tyska tjejer. Vi hyrde film, beställde Pizza och käkade glass och hade det allmänt trevligt :D I söndags gjorde jag ett pepparkakshus, eller rättare sagt jag dekorerade det, ser lite spännande ut eftersom jag delvis använde mig av grön glasyr!

Idag var G i skolan, åkte och handlade och sedan hämtade jag småttingarna. G somnade typ direkt och jag tog mig också en tupplur.. Var uppe tidigt idag eftersom jag skulle göra ett engelsktest för att kunna ansöka till college, jag får reda på resultatet den 4:e jan, man måste boka en tid med en syo och först då får jag reda på det.. Jag körde ganska mycket på uppsatsen, skulle skriva om vilket det största problemet var i mitt hemland och hur det påverkar folket. Skrev om främlingsfientlighet men på 25 min är det svårt att producera text och samtidigt dra någon slutsats, men resten tyckte jag var jätte lätt.. Ska inte ropa hej än, framförallt som jag måste få ganska bra poäng för att kunna läsa Internationella Relationer.

jag har massa jag måste göra denna veckan, vi får se hur mycket jag faktiskt tar tag i /hinner med..

Hoppas allt är väl med er! kollade igenom bilderna från mina tjejer jag fick på ett USB till min fotoram innan jag åkte, saknar er allt en del ni är ju trots allt ganska så underbara!!

Cornelia

1 comment:

i-P said...

Saknar dig med <3 partner