Friday, December 17, 2010

The weather outside is frightfull..

Igår blev jag ledig eftersom min värdmamma såg hur klasslig jag såg ut, var jätte trött när jag vaknade och undrade hur dagen skulle gå.. Men hon ringde värdmormor och plötsligt hade jag hela dagen för mig själv, chillade hela dagen och tog igen mig, välbehövligt. Känner mig inte lika trött idag men det trycker i hela ansiktet/huvudet, tabletterna hjälper men man blir ju inte helt symptomfri/ frisk för det.. Tack och lov att jag tog med mig nässpray, den amerikanska varianten är verkligen läskig, jätte koncentrerad och gör verkligen ont i näsan och man kan max ta den tre dagar i rad, vem är tät i näsan bara tre dagar?? :O Nå väl, min har kommit till nytta, så har mina strepsils, så ni som ska hit, ta med er ett litet apotek men skippa värktabletterna, deras här är superbra!!

Igår snöade det typ hela dagen, så vi har nästan 1 dm snö, mysigt men lite läskigt att köra på deras däck.. Jag har dock 4-hjuls drift på min bil så det känns betryggande.. Körde kidsen till skolan idag, skolan började en timme senare pga snön och det gick bra, vägarna var plogade och det var plusgrader så ingen is.. Handlade lite frukt och kefir på whole foods, älskar det stället!! De har en hel avdelning med delikatesser typ ostar, olika röror osv. från hela världen. Idag köpte jag två grekiska biffar med spenat och fetaost, tänkte ha det till lunch, hoppas det är mumsigt! Köpte en sesambagle också, det vet jag är riktigt mumsigt!! Vet aldrig riktigt vad jag ska hitta på till lunch, ibland har vi rester men annars blir det lite enformigt med mackor..

idag skulle jag, G och en annan au pair och hennes tvillingar egentligen åkt till DC och besökt ett ställe som har ett landskap uppbyggt i is med temat "the grinch who stole christmas", men på grund av snön kände vi inte att vi ville köra en timme med kidsen. Hade nog gått bra nu när vägarna inte var så farliga men tror ändå att det var bra att skjuta på det.. Och jag känner mig ju inte tipp topp idag heller så är nog bra med en lugn dag, glad att hans skola inte var inställd idag så jag fick en lite paus!

Ikväll ska nog jag och D julhandla lite. Imorse gick diskussionen mellan D och R "vi behöver göra det idag" "men varför börja så tidigt?" "Det är jul om en vecka kära du", så istället blev det så att D frågade mig om jag ville hänka och R ropar glatt "ja, då kan jag och pojken ha lite kvalitetstid"..

Det är ett ganska roligt hushåll jag bor i, och R skrapade mina rutor i morse, skönt att slippa det :D

Ha det så bra

Cornelia

2 comments:

Nathalie said...

Tack snalla du! Jag ska forsoka hitta dig pa facebook sa vi kan lagga till varandra! :)
Kommer jag till DC igen (vilket jag redan ha tankt gora) sa far vi ses!
Kram pa dig

Anonymous said...

Hej Corre! Nu sitter jag i ett snötäckt Stockholm, på jobbet, på min rast och läser din blogg. Har du firat jul i utomlands förut? Känns det inte lite konstigt att inte få fira den med din familj?

//Marre

Ps. Du klarar ju detta galant. Jag är så stollt över dig, hoppas bara att denna förkylning försvinner fort :D

Happy Christmas