Monday, January 31, 2011

I heart CVS

Hallå damer och herrar!!

Jag tror att jag smittats av grannarnas virus och i torsdags började jag känna märkbart tryck i bihålorna, kul att det återkom så fort.. Idag storshoppade jag på CVS, tabletter mot Sinus preassure, Zicam (tabletter som min värdmamma sa kunde förkorta en förkylning), Airborne som ska stärka immunförsvaret (mest när jag är frisk..) och det allra bästa, som jag funderat på i flera år...

Det är ju nämligen så att jag har en väldigt liten näsa, se bild nedan:


När jag blir förkyld är mitt första område att bli attackerad oftast just näsan, när det börjar svälla dröjer det inte länge förrän det är rejält stopp! Detta gör att jag missbrukar nässpray när jag är förkyld, vad väljer man- att inte kunna andas eller att inte följa instruktionerna?! Jag tror att vi alla vet svaret till det (för utom damerna på apoteket, ingen förståelse för att man på 11:e dagen kl. 03.30 i frustration och syrebrist tar ett par sprayningar i vardera näsborre)

Nåväl, nu är det inte bara stopp utan också ett jäkla tryck över bihålorna vilket aldrig bådar gott och gör ganska ont också för den delen. Vid dessa tillfällen önskar jag mig en stor och tjock spruta och trycka in där det gör ont och suga ut vad som finns på insidan, tyvärr har jag ingen sådan spruta och är dessutom osäker på om det faktisk skulle göra någon nytta.. Det jag funderat på fram och tillbaka men aldrig tagit tag i är en näskanna, alltså en kanna man fyller med en saltvattenslösning och sköljer bihålorna med. Idag är jag nu en stolt ägare av en sådan och efter ett försök måste jag säga att jag är ganska imponerad, svullnaden lättade och trycker höll sig borta ett tag.

Detta kan, i stil med förra årets bästa köp- fläkten, vara en mycket god kandidat för detta årets bästa investering..

Tror verkligen på denna produkt, det gör också att man slipper använda så mycket nässpray som bara torkar ut näsan, detta sköljer ju verkligen ur systemet och kan förhoppningsvis förebygga långdragna täta näspassager!

Hoppas ni har det bra och hade stort intresse av mina inköp, funderar på att göra en videoblogg på detta ämnet och visa hur det går till, låt mig veta om det är av intresse!

Cornelia





3 comments:

Issa said...

hahaha xD tevksamt om jag vill se denna video ;)
<3

Malin said...

haha, ingen kan skriva ett blogginlägg om sjukdomar som du corns! Du är underbar!

Krya på dig!

Issa said...

Tänk när hon blir gammal då och allt handlar om sjukdomar. Du kommer vara vår guru ;)