Monday, April 25, 2011

Uppdate!!

Hallå!

Förra veckan blev jag plötsligt ledig, därför hade jag inga direkta planer för vad jag kunde göra och eftersom det var veckan före påsk var ju hela världen lediga = inga hotell lediga i NY och dyra flygbiljetter till KY. Därför hängde jag mest runt här hemma, umgicks med folk, chillade, hade middag en dag med mina kära damer osv. Det blev även en tur till University of Maryland där vi kollade på ett baseball game, tyvärr öste regnet ner så vi stannade inte speciellt länge och sedan spelade de inte speciellt bra heller :P

Påskhelgen firas inte så mycket här borta om man inte är aktivt religiös, så den enda dagen som egentligen var annorlunda var igår då vi hade ägg jakt och påsklunch (lamm och skinka) och sedan åkte vi upp till Annapolis där vi åt middag med hennes syskon vilket var trevligt!


Grady åkte med sina farföräldrar upp till New Jersey i söndags så honom ser vi inte förrän om en vecka. Jag har allt saknat mina barn så jag hade gärna haft honom hemma. Denna veckan blir det dock lite jobb för mig med bebben. Hon ska gymma några gånger i veckan och sen ska hon iväg på en grej och jag erbjöd mig att mer än gärna ta hand om honom då så att jag får något att göra. Och det finns ju ingenting som jag inte har gjort med honom än så ja känner mig väldigt bekväm med arrangemanget!

Idag har vi strålande sol och det ska bli närmare 30 grader idag, plus hög luftfuktighet så det känns som ännu mer. Hade gärna legat ute och solat lite men vi får se hur länge jag klarar det i värmen, blir nog en promenad med vovsen. Skulle behöva handla lite shorts och sommarkläder, framförallt som sommaren här verkligen är varm så behövs det betydligt mer av det än i Sverige. Frågan är bara var man hittar det..

Ha det så bra,

Cornelia

2 comments:

Sofie said...

Låter toppen :)

Anonymous said...

Cute ^^