Friday, June 10, 2011

Wooow, jag bloggar!!!!

Nu var det verkligen ett bra tag sedan jag bloggade, ni som känner mig vet varför och ni som inte känner mig behöver egentligen inte veta. Jag har dessutom så himla mycket för mig här att det blir svårt att hinna med, helt ärlig.

Mina dagar ser med få undantag ut som följer;
06.42 alarmet ringer
Jobb- ca 18
Träffar Josie eller annat folk på kvällen.
Stupar i säng närmre tolv på natten.

Min första helg tillbaka i staterna, memorial weekend umgicks jag med Josie hela helgen, sov där fre-lörd, shoppade lördagen, födelsedagskalas och pool häng under söndagen, DC och värmeslag på måndagen. Förra helgen åkte vi till Kanada och Niagara Fallen, sightseeade oss under lördagen och festade så det stod härliga till under natten och sedan bar det av hem åt igen. It was FUN!!

I helgen blir det tillbaka till Sverige igen, stannar två veckor och sedan tillbaka hem igen, förhoppningsvis med glada besked till familjen och mig själv. Är ju snart inne på min sjunde månad och i åttonde ska man bestämma om man vill förlänga eller inte, jag känner mig långt ifrån färdig här så ska väl bara kolla att det är ok med familjen hemma.

Jag älskar mitt liv här, jag älskar mina underbara barn, familjen och framförallt hur mycket kul jag har jämt, varje dag!! Allt man kan hitta på, alla små grejer som gör så mycket typ att kasta chips och godis in till den andres bil vid ett rödljus.. Mitt liv är verkligen kul här borta, kul på riktigt. Jobbar man i affär och får en jobbig kund kan man inte skälla på dem, mitt barn kan jag skälla på när de gör grejer som inte är okej eller bär sig åt. Dessutom är de båda supergosiga!!
Tvekar ni på att åka som au pair? ÅK! Man kan absolut inte förvänta sig att komma till en så fantastisk familj som jag, men livet här borta blir så mycket vad man gör det till, Make it happend- det gör jag varje dag och därför är det så kul!! Har man bara realistiska förväntningar och rätt inställning så löser det sig.

Här var en uppdatering iaf.

2 comments:

Mathilda said...

SV: Hej Cornelia! Vad kul att du är au pair och trivs så bra :) Au pair är verkligen ett underbart minne och erfarenhet för livet! När det var dags att bestämma sig om förlängning så kände jag att jag inte var klar. Jag var inte redo att lämna min underbara värdfamilj, det var mer saker jag ville göra, mer platser jag ville besöka. Hemma hade jag inget jobb och jag ville inte börja plugga. Magkänslan sa att det var rätt att stanna så det gjorde jag och det ångrar jag INTE.
Lycka till!
Kram

Anonymous said...

Hej, kan bara instämma när det gäller om man tvekar att åka som AuPair, ÅK! Jag bodde i Deerwood, Maryland (just utanför Gaithersburg) 1994-95 hos en underbar familj där jag tog hand om 3 supergoa killar. Då var det inte så vanligt att en kille var Aupair men jag vågade ta steget och det var ett av de bästa åren i mitt liv. Mycket tack vare de underbara amerikanska kompisarna i kyrkan jag gick till, Covenant Life Church på Muncaster Mill Rd. Grymt cool kyrka med varma vänliga människor! Var tillbaka 2008 och hälsade på alla, superskoj! Mina småkillar hade växt om mig men det var roligt att känna igen dragen som de hade redan när de var i 5-års åldern.
Aupair-året är ett minne för livet! Tveka inte, ÅK!!!